BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Това е електрическото Porsche Taycan

Първият електромобил на Porsche е факт! Taycan, както е името на еко-модела, е спортен седан, който ще отвори пътя на спортната марка към света на бъдещето. Макар че запазва някои традиционни от настоящето неща, като например означението Turbo / Turbo S, показващо, че става въпрос за по-мощна машина.

Porsche Taycan е създадено на новата архитектура Premium Platform Electric (РРЕ) за електромобили, като към момента се предлага в две версии на мощноста – 680 к.с. (Taycan Turbo) и 760 к.с. (Turbo S). И е с чудовищен, моментално добиван, въртящ момент от 1050 Нм.

Новият модел разчита на два електромотора – по един за всяка ос, които осигуряват 4х4 система. По-слабият модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди, а по-мощният – за едва 2,8. Максималната скорост и в двата случая е 260 км/ч.

 

Taycan разчита на пакет литиево-йонни батерии, с капацитет 93,4 kWh. При Turbo те осигуряват пробег от 450 км с едно зареждане, а при Turbo S – 412. Електрическата система работи на 800 волта, като батериите могат да се зареждат от 11-киловатови станции на променлив ток и терминали с постоянен ток до 270 kW. 80% от батерията може да се "напълни" за малко над 22 минути, а 5 минути зареждане осигуряват до 100 км пробег.

Що се отнася до външния вид, той определено е забележителен, като Taycan напомня с нещо и за 911, и за Panamera, но следва собствената си индивидуалност. Новост е системата Porsche 4D Chassis Control, която управлява пневматичното окачване, а водачът може да избере един от 5 режима на движение – Range, Normal, Sport, Sport Plus и Individual.

Машината е оборудвана със специална система Porsche 4D Chassis Control, при която данните от датчиците на пневматичното окачване с 3 камери и от системата за контрол на векторната тяга се обработват и анализират в реално време. Има общо 5 режима на движение – Range (икономичен), Normal, Sport, Sport Plus и Individual.

Блокът батерии е разположен в пода, като осигурява нисък център на тежестта и стабилност при всякакви скорости. Опционално се предлага и система за завиващи задни колела, както и адаптивно окачване и пайет за активна аеродинамичност. Машината може да се поръча и с масивни карбон-керамични спирачки, но до 90% от спирането е чрез електромоторите, което позволява и рекупериране на електрическа енергия.

В салона виждаме цели 5 дисплея, като най-голям е този на дигиталното инструментално табло. Два други са разположени на централната конзола – горен за мултимедията и под него за контрол на някои функции, а още по един е на разположение (опционално) за двамата пътници на задните седалки.

Макар и не официално обявени, цените на новия Porsche Taycan започват от 157 100 евро за Turbo и 191 000 за Turbo S. Дебютът пред публика ще е на автосалона във Франкфурт след броени дни, а първите доставки към клиенти трябва да са факт още до края на годината.

Източник: haskovo.net

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!