Това е електрическото Porsche Taycan
Първият електромобил на Porsche е факт! Taycan, както е името на еко-модела, е спортен седан, който ще отвори пътя на спортната марка към света на бъдещето. Макар че запазва някои традиционни от настоящето неща, като например означението Turbo / Turbo S, показващо, че става въпрос за по-мощна машина.
Porsche Taycan е създадено на новата архитектура Premium Platform Electric (РРЕ) за електромобили, като към момента се предлага в две версии на мощноста – 680 к.с. (Taycan Turbo) и 760 к.с. (Turbo S). И е с чудовищен, моментално добиван, въртящ момент от 1050 Нм.
Новият модел разчита на два електромотора – по един за всяка ос, които осигуряват 4х4 система. По-слабият модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди, а по-мощният – за едва 2,8. Максималната скорост и в двата случая е 260 км/ч.
Taycan разчита на пакет литиево-йонни батерии, с капацитет 93,4 kWh. При Turbo те осигуряват пробег от 450 км с едно зареждане, а при Turbo S – 412. Електрическата система работи на 800 волта, като батериите могат да се зареждат от 11-киловатови станции на променлив ток и терминали с постоянен ток до 270 kW. 80% от батерията може да се "напълни" за малко над 22 минути, а 5 минути зареждане осигуряват до 100 км пробег.
Що се отнася до външния вид, той определено е забележителен, като Taycan напомня с нещо и за 911, и за Panamera, но следва собствената си индивидуалност. Новост е системата Porsche 4D Chassis Control, която управлява пневматичното окачване, а водачът може да избере един от 5 режима на движение – Range, Normal, Sport, Sport Plus и Individual.
Машината е оборудвана със специална система Porsche 4D Chassis Control, при която данните от датчиците на пневматичното окачване с 3 камери и от системата за контрол на векторната тяга се обработват и анализират в реално време. Има общо 5 режима на движение – Range (икономичен), Normal, Sport, Sport Plus и Individual.
Блокът батерии е разположен в пода, като осигурява нисък център на тежестта и стабилност при всякакви скорости. Опционално се предлага и система за завиващи задни колела, както и адаптивно окачване и пайет за активна аеродинамичност. Машината може да се поръча и с масивни карбон-керамични спирачки, но до 90% от спирането е чрез електромоторите, което позволява и рекупериране на електрическа енергия.
В салона виждаме цели 5 дисплея, като най-голям е този на дигиталното инструментално табло. Два други са разположени на централната конзола – горен за мултимедията и под него за контрол на някои функции, а още по един е на разположение (опционално) за двамата пътници на задните седалки.
Макар и не официално обявени, цените на новия Porsche Taycan започват от 157 100 евро за Turbo и 191 000 за Turbo S. Дебютът пред публика ще е на автосалона във Франкфурт след броени дни, а първите доставки към клиенти трябва да са факт още до края на годината.
Източник: haskovo.net